Deníček Medvídků

Už jsou tady - prázdniny!
Poslední měsíc školního roku nám oznamuje, že se blíží prázdniny. A tak jsme si s dětmi povídali o tom, kde je prožijí, kam se chystají.

Zvítězilo moře a tak jsme se pokoušeli o moři si nejen povídat, ale i vyrábět, dělat pokusy s vodou, skládat loďky, vyrábět medúzy, rybky, číst si pohádky. Ale voda to není jen moře, ale také naše rybníky a život kolem nich. Každý den jsme pozorovali v našem školkovském rybníčku pulce a nedočkavě čekali, kdy pulcům odpadne ocásek a narostou jim nožičky. A konečně, podařilo se, a tak jsme pozorovali malé žabičky, jak dovedně plavou a skáčou z kamínku do vody.

Velkou akcí bylo rozloučení s letošním školním rokem v havajském stylu na zahradě MŠ. Pro děti byly připraveny disciplíny a zábavné hry s malou odměnou. Moc děkujeme maminkám, které se na akci podílely.

Ještě výlet na Borovou za kamarády ze školky a konec, zvonec. Tak krásné prázdniny všem dětem a v září ahoj.

     

 

Barevný květen

Květen je tím nejkrásnějším jarním měsícem, začíná všechno kvést a příroda hýří všemi barvami. Z úkrytů vylézá hmyz a my můžeme konečně zkoumat a pozorovat, hrát si venku a sledovat, co se v přírodě děje. Ale tím nejkrásnějším dnem je svátek maminek a tak jsme si pozvali maminky do školky a předvedli jsme, co jsme se naučili o jaru a všemu, co k němu patří. Nějakou tu písničku, taneček a básničku a potom tvoření spolu s maminkami. Květinový strom, domeček se jmenovkou a náramek pro maminku s nabídkou kávy a nějakou sladkostí.

Dalším tématem byla doprava a tak jsme si zahráli na vlak s panem výpravčím, na dopravu s auty z krabic, lepili jsme, zpívali, pozorovali a nacvičovali správné přecházení přes cestu se semaforem i bez něj.

29.května jsme pak navštívili místní kino, kde nám byla promítnuta pohádka "Myška Pattie" u příležitosti Dne dětí. A máme před sebou poslední školní měsíc.

     

 

V dubnu jsme slavili Velikonoce a jeli na výlet

Začátek měsíce by ve znamení Velikonoc, tedy zdobení třídy, malování vajíček, tradic a nějaké té koledy.

Dalším tématem byla mláďátka, domácí zvířata. Téma vhodné k využití spousty pohádek, malování, skládání z papíru, nácviku písniček a básní, hádanek, pozorování, povídání si o našich domácích mazlíčcích. A pak opět velký pokles počtu dětí z důvodu nemocí.

V polovině měsíce shlédly přítomné děti pohádku v mobilním planetáriu, a že to byl zážitek! Některé děti musely překonat strach z tmavého prostoru i neobvyklých pocitů z uzavřeného prostoru kupole.

27. dubna jsme spolu s koťátky vyrazili do Opavy, na výlet do Hippo centra, kde si mohly děti zařádit na různých atrakcích a v hrových koutcích. Sice cestou zpět nikdo neusnul, ale někteří unavení divoši do toho neměli daleko. Tak "sláva nazdar výletu,....


         

 

Volám tě, sluníčko!
Sice se nám jaro ještě neukázalo ve své plné kráse, ale i ty střípky tepla nás potěšily. A tak jsme říkadlem vyháněli zimu, přivolávali sluníčko písničkou, básničkami, malováním a tvořením z dřívek. Učili jsme se poznávat jarní kytky, pozorovali napučené stromy, kočičky, nechali naklíčit semínka slunečnice, pozorovali jsme, co se s nimi děje, když se o ně staráme a potom je zasadili do květináčků. Teď už se o ně budou děti starat doma.

Četli jsme si pohádky k tématům, třeba "Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko". V polovině měsíce jsme navštívili s dětmi z koťátkové třídy knihovnu, kde si děti prohlédly a vyzkoušely prostory knihovny, zjistily, co se v knihovně dělá, jak zacházíme s knihami a vyslechly si příběh, se kterým pracovaly spolu s paní knihovnicí. Na závěr dostaly malou sladkou odměnu.

Témata jsme se snažili vyjádřit i výtvarně a pracovně, pozorovali jsme změny v přírodě na vycházkách, pozorovali kytky na zahradách. Nakousli jsme i téma Velikonoc a začali se zdobením vajíček a nácvikem koledy. A už se moc těšíme, až odložíme teplé oblečení a jen tak si vyběhneme na zahradu za sluníčkem.

Koncem března přišla k nám do školky jedna zvláštní návštěva. Babička naší Emily s pejsky. Přišla nám ukázat, jak probíhá výcvik psů na canisterapii, co pejsci umí, jak reagují na povely a také dětem vysvětlila, jak a proč se mají naučit reagovat na psa, když ho potkají venku. Děti si mohly pejsky pohladit, pomazlit se s nimi a hlavně si vyslechnout, že takhle se můžeme chovat jen ke psům, které dobře známe, ne k cizím.


     

 

Únor u medvídků
Poznávali jsme naše tělo prostřednictvím tématu "Človíček" od narození (děti si přinesly fotku - já - miminko) až po dospělost. Poznávali jsme kostru těla, povídali si o zdraví, ale i o tom, jaký výraz obličeje máme při různých náladách.

No a když jsme někdy nemocní, co máme rádi? Přece když nám maminka nebo táta čtou pohádky. A tak jsme pokračovali tématem pohádky. Naučili jsme se písničku a pohybovou hru na Karkulku, třídili jsme pohádky podle ilustrací, dávali si hádanky, děti samostatně vyprávěly část pohádky, prostě jsme si toto téma náležitě užili.

Ale už se všichni těšíme na jaro, na sluníčko, takže s únorem se loučíme a na březen se těšíme.

     

 

Leden v naší třídě

Po vánočních svátcích se děti vrátily plné dojmů a nadšení . Navštívili jsme místní kostel, kde si děti prohlédly betlém a přispěly pár korunami do kasičky.

Leden jsme zahájili typickými tématy, jen bez sněhu - ptáčci v zimě, oblečení, zimní krajina. Tato témata jsme využili hlavně k výtvarnému zpracování, ale i k nácviku tanečků, básní a písniček, pozorování při pobytech venku, čtení pohádek a příběhů.

Snad nám únor dodá trochu sněhu k zimním radovánkám.

     

 

Už jsou tady Vánoce!
Bohužel, letošní těšení se na Mikuláše a Vánoce bylo poznamenáno velkou a dlouhou nemocností dětí, takže většina dětí o tyto návštěvy svatých  ve školce přišla.

Stihli jsme si nazdobit stromeček a opět se stavy dětí propadly. Zrušili jsme dokonce i vánoční posezení a tvoření s rodiči, protože nemocní byli i dospělí. Tak snad aspoň doma si užijete krásné Vánoce v kruhu svých nejmilejších a po vánočních prázdninách snad v plném počtu na shledanou.

     

 

Zvířátka se chystají na zimu
Lesní zvířátka se stala hlavním tématem listopadu. Vyprávěli jsme si, poznávali, zpívali a hráli si, prohlíželi jsme si spoustu knížek a dozvídali se z nich o způsobu přezimování volně žijících zvířat, byli jsme na návštěvě u myšky Elišky a prohlíželi si její zásoby na zimu.

Dalším tématem bylo podzimní počasí "O dešťové víle", malovali jsme inkoustem a zdobili deštník bílou barvou, určovali jsme charakteristické rysy podzimního počasí, hráli si na déšť. Bohužel, to byl poslední týden, kdy jsme byli v téměř plném počtu.

Snad ten poslední, prosincový měsíc prožijeme v radostném očekávání nadcházejících svátků.


    

 

Zvířátkový říjen

Za sebou máme druhý podzimní měsíc a také témata " ovoce a zelenina, vlaštovičko, leť, stromy na podzim". Všechna témata nabízí spoustu krásných možností k výtvarným činnostem, ale i k rozvíjení smyslů, pozorování, tanečkům, písničkám i básním. Děti si vyzkoušely zacházení s nožem - krájely ovoce do ovocného salátu, ochutnávaly, co vytvořily. Pozorovali jsme zahrádky s ovocnými stromy, učili se názvy částí stromů, rozdíly mezi listnatým a jehličnatým stromem. A také jsme ve spolupráci s kolegyněmi z koťátkové třídy připravili akci pro rodiče a děti z medvídkové a koťátkové třídy odpolední "Podzimní hrátky se zvířátky". Nejprve si ve školní jídelně vyrobili rodiče s dětmi podzimní lucerničku a poté se rozešli s taškou naplněnou úkoly a plánkem, který je přivedl k danému úkolu. A tak děti hledaly šišky pro veverku, nakrmily zajíčka mrkvičkami, počítaly  pavouky v síti a tiskly je na svou pavučinku, prolézaly obručí, tvořily ježka omotáváním vlny, lovily myšky pro sovu, nalepovaly listy, které našly pod břízou. Všechny děti to s pomocí rodičů zvládly na velkou jedničku, takže po návratu do školky je čekala malá odměna - upečený ježek a smajlík z lineckého těsta a ježek, který měl místo bříška sáček se sušenými jablíčky a oříšky. "Jako pro veverku".

  

 

První měsíc je za námi!

Nový školní rok, nové děti, noví rodiče, stýskání, slzičky. Jako každý začátek nového školního roku u nejmenších děti ani letos se neobešel bez těchto projevů. To už máme, snad, u medvídků za sebou a začínáme navazovat nová přátelství, poznávat nové kamarády a učíme se důvěřovat dospělým, kteří se o nás ve školce starají.

A že jsme děti šikovné, zvládly jsme se už naučit i básničky, písně, tanečky, povídali jsme si o rodině, domečku, ve kterém žijeme, malovali jsme a nalepovali, cvičili a prohlíželi si nejbližší okolí mateřské školy na vycházkách. A na výbornou jsme zvládli společný domácí úkol s mamkou a tatínkem na téma "Kdo bydlí se mnou v domečku".