Deníček Medvídků

Únor u medvídků
Poznávali jsme naše tělo prostřednictvím tématu "Človíček" od narození (děti si přinesly fotku - já - miminko) až po dospělost. Poznávali jsme kostru těla, povídali si o zdraví, ale i o tom, jaký výraz obličeje máme při různých náladách.

No a když jsme někdy nemocní, co máme rádi? Přece když nám maminka nebo táta čtou pohádky. A tak jsme pokračovali tématem pohádky. Naučili jsme se písničku a pohybovou hru na Karkulku, třídili jsme pohádky podle ilustrací, dávali si hádanky, děti samostatně vyprávěly část pohádky, prostě jsme si toto téma náležitě užili.

Ale už se všichni těšíme na jaro, na sluníčko, takže s únorem se loučíme a na březen se těšíme.

     

 

Leden v naší třídě

Po vánočních svátcích se děti vrátily plné dojmů a nadšení . Navštívili jsme místní kostel, kde si děti prohlédly betlém a přispěly pár korunami do kasičky.

Leden jsme zahájili typickými tématy, jen bez sněhu - ptáčci v zimě, oblečení, zimní krajina. Tato témata jsme využili hlavně k výtvarnému zpracování, ale i k nácviku tanečků, básní a písniček, pozorování při pobytech venku, čtení pohádek a příběhů.

Snad nám únor dodá trochu sněhu k zimním radovánkám.

     

 

Už jsou tady Vánoce!
Bohužel, letošní těšení se na Mikuláše a Vánoce bylo poznamenáno velkou a dlouhou nemocností dětí, takže většina dětí o tyto návštěvy svatých  ve školce přišla.

Stihli jsme si nazdobit stromeček a opět se stavy dětí propadly. Zrušili jsme dokonce i vánoční posezení a tvoření s rodiči, protože nemocní byli i dospělí. Tak snad aspoň doma si užijete krásné Vánoce v kruhu svých nejmilejších a po vánočních prázdninách snad v plném počtu na shledanou.

     

 

Zvířátka se chystají na zimu
Lesní zvířátka se stala hlavním tématem listopadu. Vyprávěli jsme si, poznávali, zpívali a hráli si, prohlíželi jsme si spoustu knížek a dozvídali se z nich o způsobu přezimování volně žijících zvířat, byli jsme na návštěvě u myšky Elišky a prohlíželi si její zásoby na zimu.

Dalším tématem bylo podzimní počasí "O dešťové víle", malovali jsme inkoustem a zdobili deštník bílou barvou, určovali jsme charakteristické rysy podzimního počasí, hráli si na déšť. Bohužel, to byl poslední týden, kdy jsme byli v téměř plném počtu.

Snad ten poslední, prosincový měsíc prožijeme v radostném očekávání nadcházejících svátků.


    

 

Zvířátkový říjen

Za sebou máme druhý podzimní měsíc a také témata " ovoce a zelenina, vlaštovičko, leť, stromy na podzim". Všechna témata nabízí spoustu krásných možností k výtvarným činnostem, ale i k rozvíjení smyslů, pozorování, tanečkům, písničkám i básním. Děti si vyzkoušely zacházení s nožem - krájely ovoce do ovocného salátu, ochutnávaly, co vytvořily. Pozorovali jsme zahrádky s ovocnými stromy, učili se názvy částí stromů, rozdíly mezi listnatým a jehličnatým stromem. A také jsme ve spolupráci s kolegyněmi z koťátkové třídy připravili akci pro rodiče a děti z medvídkové a koťátkové třídy odpolední "Podzimní hrátky se zvířátky". Nejprve si ve školní jídelně vyrobili rodiče s dětmi podzimní lucerničku a poté se rozešli s taškou naplněnou úkoly a plánkem, který je přivedl k danému úkolu. A tak děti hledaly šišky pro veverku, nakrmily zajíčka mrkvičkami, počítaly  pavouky v síti a tiskly je na svou pavučinku, prolézaly obručí, tvořily ježka omotáváním vlny, lovily myšky pro sovu, nalepovaly listy, které našly pod břízou. Všechny děti to s pomocí rodičů zvládly na velkou jedničku, takže po návratu do školky je čekala malá odměna - upečený ježek a smajlík z lineckého těsta a ježek, který měl místo bříška sáček se sušenými jablíčky a oříšky. "Jako pro veverku".

  

 

První měsíc je za námi!

Nový školní rok, nové děti, noví rodiče, stýskání, slzičky. Jako každý začátek nového školního roku u nejmenších děti ani letos se neobešel bez těchto projevů. To už máme, snad, u medvídků za sebou a začínáme navazovat nová přátelství, poznávat nové kamarády a učíme se důvěřovat dospělým, kteří se o nás ve školce starají.

A že jsme děti šikovné, zvládly jsme se už naučit i básničky, písně, tanečky, povídali jsme si o rodině, domečku, ve kterém žijeme, malovali jsme a nalepovali, cvičili a prohlíželi si nejbližší okolí mateřské školy na vycházkách. A na výbornou jsme zvládli společný domácí úkol s mamkou a tatínkem na téma "Kdo bydlí se mnou v domečku".